Πρωταγωνιστής αμφισβήτησης της Τράπεζας Θεμάτων, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ!

Είστε από τους πρωταγωνιστές της αμφισβήτησης της Τράπεζας Θεμάτων είπε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της  Βουλής ο υφυπουργός Παιδείας Α. Δερμεντζόπουλος, απευθυνόμενος στον πρόεδρο της ΟΛΜΕ Θ. Κοτσιφάκη.
ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΚΟΤΣΥΦΑΚΗΣ (Πρόεδρος Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ)):  
Επιτρέψτε μου να πω για το θέμα της τράπεζας θεμάτων, μιας και είναι ένα θέμα που συνεχώς έρχεται. Προφανώς, τα φετινά αποτελέσματα, κατά τη γνώμη μας, κατά την εκτίμησή μας, όπου το πρώτο αποτέλεσμα έφερε 23% από 4,2% τα προηγούμενα χρόνια, σε μια έρευνα που κάναμε εμείς και δώσαμε τα στοιχεία. Κύριε Υφυπουργέ, δεν ξέρω αυτά τα στοιχεία που λέτε, μόνο την δήλωσή σας ξέρουμε.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ (υφυπουργόςΠαιδείας και Θρησκευμάτων): Τα έχουμε  καταθέσει αυτά στην ερώτηση του κ. Πετράκου στη Βουλή.
ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΚΟΤΣΥΦΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Μ.Ε.)): Πάντως , εάν είχαν  κατατεθεί στη  Βουλή,  θα είχαν δημοσιεύθηκε στις εφημερίδες.  Οι εφημερίδες σε αυτό το θέμα κάνουν «κρα» για να δημοσιεύσουν τέτοια στοιχεία.  Εμείς δεν τα έχουμε δει.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ  : Είμαι στη διάθεσή σας για να σας τα δώσουμε όποτε θέλετε.  
ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΚΟΤΣΥΦΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Μ.Ε.)): Είναι και ένα θέμα του τι συγκρίνουμε, συγκρίνουμε τα περσυνά χωρίς τράπεζα, με τα φετινά με τράπεζα ή συγκρίνουμε τα φετινά, το 50% των καθηγητών  και το 5% της τράπεζας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ   Ήμουν σαφής, είπα οτι συγκρίνουμε τα περσινά με τα φετινά.  Το ότι αμφισβητείται λόγια που είπα πριν από δέκα λεπτά είναι δική σας υπόθεση.
ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΚΟΤΣΥΦΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Μ.Ε.)): Άλλοι μαθητές, άλλες επιδόσεις ήταν πέρυσι. Το σωστό θα ήταν να συγκρίνουμε τα φετινά στους ίδιους μαθητές.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ   Δηλαδή, θέλετε να συγκρίνουμε τους ίδιους μαθητές με τράπεζα και τους ίδιους μαθητές χωρίς τράπεζα;
ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΚΟΤΣΥΦΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Μ.Ε.)): Αφού έχετε τα αποτελέσματα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ  Μα, πώς γίνονται αυτά τα πράγματα;  Κύριε Κοτσυφάκη, επειδή καταλαβαίνω ότι είστε από τους πρωταγωνιστές της αμφισβήτησης της τράπεζας θεμάτων και βλέπω τα γραπτά σας, σας επαναλαμβάνω και προσωπικά ότι στη τράπεζα θεμάτων γίνεται σύγκληση κατά πόσο συντελεί στην αποτυχία ή την επιτυχία, όταν συγκρίνουμε  περυσινά αποτελέσματα χωρίς τράπεζα, με φετινά. Βρείτε μου άλλο τρόπο σύγκρισης, να τον κάνουμε και αυτόν.
ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΚΟΤΣΥΦΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Μ.Ε.)): Υπάρχουν φετινά αποτελέσματα μεταξύ της τράπεζας και των καθηγητών, με τους ίδιους μαθητές. Συγκρίνετε τα αποτελέσματα μεταξύ της τράπεζας και των καθηγητών, τα φετινά.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ  Πώς είναι δυνατόν αυτό, να βάλουμε τους μαθητές να γράψουν δύο φορές;
ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΚΟΤΣΥΦΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Μ.Ε.)): Όχι,  όχι, από τις εξετάσεις που έγιναν.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ  : Να σπάσουμε το γραπτό; Για πείτε μου λίγο, εσείς είστε εκπαιδευτικός. Θα σπάσω το γραπτό;
ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΚΟΤΣΥΦΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Μ.Ε.)): Κύριε Δερμεντζόπουλε, κάθε θέμα βαθμολογείται χωριστά.  Το σχολείο ξέρει τα δύο θέματα της τράπεζας θεμάτων τι βαθμό έχουν πάρει και  τα δύο  θέματα του καθηγητή τι βαθμό έχουν πάρει, στον ίδιο μαθητή. Άρα, μπορούμε να συγκρίνουμε.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ  : Εάν θέλετε να ψάξετε να βρείτε στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι η τράπεζα θεμάτων είναι κακιά, μπορείτε να ψάχνετε όσο θέλετε, εγώ με τα στοιχεία που έχω και δεν αμφισβητούνται από κανέναν, και τα οποία είναι στη διάθεσή σας ανά πάσα στιγμή, αποδεικνύουν αυτά που λέω, όλα τα άλλα είναι  θεωρίες.
ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΚΟΤΣΥΦΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Μ.Ε.)): Προφανώς, τα αποτελέσματα έχουν αυτές τις δύο πλευρές, τράπεζα και τρόπος παραγωγής. Σας το λέμε τώρα, γιατί τον Σεπτέμβριο θα έρθετε σε θέση να το κάνετε εσείς ο ίδιος.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ  : Δεν είναι σημερινό θέμα, αλλά  αφού το ανοίγεται και είστε εδώ, δημόσια να τα πούμε.  Άλλη θεώρηση έχετε εσείς για τον τρόπο της εκπαίδευσης και άλλη θεώρηση έχουμε εμείς, εσείς θέλετε τον μαθητή να ξεκινάει από το νηπιαγωγείο και να βγαίνει στην τρίτη λυκείου με την ποιότητα που εσείς κρίνετε, εμείς θέλουμε όταν θα βγαίνουν οι μαθητές να είναι άξιοι και καλοί. Τώρα, εάν νομίζετε ότι είναι έτσι αυτό που πρέπει να γίνει, ας το κάνετε.  Εκεί διαφωνώ ριζικά.
ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΚΟΤΣΥΦΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Μ.Ε.)): Εμείς σας λέμε και τώρα, σε αυτό το νομοσχέδιο ή σε άλλο, πάρτε μια πρωτοβουλία και πείτε ότι ισχύει το παλιό, είναι 14.000 μαθητές αυτή τη στιγμή, είναι το 16%, όπως εσείς μας είπατε. Αυτό δεν μπορεί να είναι ίδιο, αφού λέτε ότι δεν υπάρχει καμία πρόθεση.
Δεν είναι μόνο το θέμα της φετινής χρονιάς με την τράπεζα θεμάτων, εμείς κάνουμε μια παιδαγωγική κριτική στην τράπεζα θεμάτων, γιατί το σοβαρότερο ζήτημα της τράπεζας θεμάτων είναι ότι παίρνει από τον καθηγητή, από το σχολείο τη δυνατότητα του μαθητή που την ξέρει ο εκπαιδευτικός στο σχολείο και την πάει σε ένα απρόσωπο σύστημα, σε ένα οργανισμό εξετάσεων που τον διαχειρίζεστε εσείς, δηλαδή το Υπουργείο Παιδείας. Εμείς κάνουμε την εξής εκτίμηση και ευχόμαστε να έχει ακυρωθεί για να μην επιβεβαιωθούμε,  στόχος του Υπουργείου Παιδείας -άλλωστε, το είχε δηλώσει ο προηγούμενος Υπουργός- είναι ένα μεγάλο μέρος του μαθητικού δυναμικού να φύγει και από τα δύο λύκεια και να πάει προς την κατάρτιση. Είναι αυτό το σύστημα που φτιάχνεται τώρα και εμείς λέμε να μην ισχύσει, δηλαδή σχολές κατάρτισης εκτός τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος με μαθητεία, μετά το γυμνάσιο, δηλαδή γυρνάμε σε σχολές του 50΄. Θεωρούμε ότι παιδαγωγικά είναι καταστροφικά να βγάζεις το παιδί από την παροχή εκπαίδευσης, εκεί δεν θα έχει καθόλου ψήγματα εκπαίδευσης μετά το γυμνάσιο και ο στόχος είναι αυτός. Στόχος είναι το 30% του μαθητικού δυναμικού να περάσει από μαθητεία. Άρα, λέμε ότι η τράπεζα θεμάτων που είναι ένας μηχανισμός που βγάζει από το σχολείο την παιδαγωγική δυνατότητα να ελέγχει την πρόοδο των μαθητών, την βάζει σε ένα απρόσωπο μηχανισμό, δεν λειτουργεί παιδαγωγικά σωστά και δεν είναι η μοναδική μας κριτική, γίνεται πανευρωπαϊκά αυτή η κριτική για αυτού του τύπου τις εξετάσεις.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ  Να δούμε αυτά τα στοιχεία;  Εγώ θα σας δώσω τα δικά μας στοιχεία, εμείς να δούμε τα δικά σας;
ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΚΟΤΣΥΦΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Μ.Ε.)): Βεβαίως,  ό,τι στοιχεία  θέλετε και ότι μελέτη θέλετε είναι στη διάθεσή σας.

Posted in ΕΠΙΚΑΙΡΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ and tagged .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *