Ποια μαθήματα θεωρούνται ¨αγκάθια¨ στις Πανελλαδικές Εξετάσεις!

Λίγο πριν από την έναρξη των εξετάσεων, η «Εφ.Συν.» παρουσιάζει τα μαθήματα που καθορίζουν την πορεία στο ασανσέρ των βάσεων.

Tο 2013 είχαμε τον μικρότερο αριθμό αριστούχων της 10ετίας (μόλις 4.651). Σταθερά τα τελευταία χρόνια, περίπου ο ένας στους τρεις υποψηφίους βαθμολογείται κάτω από τη βάση.

40

Οι λίγες μέρες που απέμειναν πλέον μέχρι την έναρξη των Πανελλαδικών Εξετάσεων είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τους χιλιάδες υποψηφίους να αφιερώσουν περισσότερο χρόνο για την οργάνωση της μελέτης τους στα εξεταζόμενα μαθήματα. Στις Πανελλαδικές Εξετάσεις υπάρχουν μαθήματα τα οποία «παραδοσιακά» δημιουργούν προβλήματα στην πλειονότητα των υποψηφίων και άλλα στα οποία η εξασφάλιση υψηλής βαθμολογίας δεν είναι συνήθως μια πολύ δύσκολη διαδικασία.

Η «Εφ.Συν.» παρουσιάζει τα μαθήματα στα οποία -σ’ αυτό το τελευταίο χρονικό διάστημα- πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη βαρύτητα οι υποψήφιοι όλων των Κατευθύνσεων. Αναφερόμαστε στα μαθήματα εκείνα στα οποία οι υποψήφιοι συναντούν τις μεγαλύτερες δυσκολίες τα τελευταία χρόνια, που -βεβαίως- πρέπει να προσεχθούν ιδιαίτερα.

 Ενώ το 2009 και το 2010 είχαμε πάνω από 10.000 αριστούχους (10.688 και 10.571 αντίστοιχα), το 2011 και το 2012 ο αριθμός των αριστούχων προσγειώνεται κάτω από τις 7.000, ενώ το 2013 είναι μόλις 4.651. Πρόκειται για τον μικρότερο αριθμό αριστούχων την τελευταία 10ετία. Παράλληλα, με σταθερότητα που γεννά σοβαρά ερωτήματα, περίπου ο ένας στους τρεις εξετασθέντες βαθμολογείται κάτω από τη βάση. Οι περισσότεροι προέρχονταν από την Τεχνολογική Κατεύθυνση ΙΙ και οι λιγότεροι από τη Θετική.

 Μια περιήγηση στα ποσοστά επιτυχίας/αποτυχίας των υποψηφίων που πήραν μέρος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αναδεικνύει με σαφήνεια την ανομοιογένεια των επιδόσεων στα εξεταζόμενα μαθήματα και από χρόνο σε χρόνο. Παράλληλα, φανερώνει τα μαθήματα που δημιουργούν τα περισσότερα προβλήματα στους διαγωνιζόμενους, καθώς και τα μαθήματα στα οποία οι υποψήφιοι συγκεντρώνουν τις υψηλότερες βαθμολογίες.

 

Μαθήματα-αγκάθια

 Στο πλαίσιο αυτό, ας δούμε τα μαθήματα που πρέπει να προσέξουν ιδιαίτερα οι υποψήφιοι ανάλογα με την Κατεύθυνση στην οποία ανήκουν και βεβαίως ανάλογα με το Επιστημονικό Πεδίο που είναι έτοιμοι να επιλέξουν.

 *Τα Μαθηματικά και η Φυσική, τα Αρχαία και η Ιστορία έχει αποδειχθεί ότι δυσκολεύουν περισσότερο τους υποψηφίους και δημιουργούν μεγάλες ουρές χαμηλών βαθμολογιών. Το μεγαλύτερο ποσοστό κάτω από τη βάση στην «ιστορία» των εξετάσεων Γενικού Λυκείου (αν εξαιρέσουμε τις «ιδιαίτερες» συνθήκες των θεμάτων του 2000) ήταν τα Μαθηματικά Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 2 (80,26% το 2002), η Φυσική Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 2 (74,98% το 2005), το ίδιο μάθημα (72,6%) το 2004, η Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 2 (66,91% το 2002), τα Μαθηματικά Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 1 (65,06% το 2002). Στα μαθήματα Γενικής Παιδείας, αν εξαιρέσουμε τη Φυσική του 2004 που είχε το 52,44% των γραπτών κάτω από τη βάση, η Ιστορία αναδεικνύεται το μάθημα με τα περισσότερα βαθμολογικά Βατερλό (63,66% κάτω από τη βάση το 2010).

 * Στη Θεωρητική Κατεύθυνση οι υποψήφιοι πρέπει να προσέξουν ιδιαίτερα τα Aρχαία Eλληνικά (κατά μέσο όρο 50% γράφει κάθε χρόνο κάτω από τη βάση) και την Iστορία (μόνο πέρσι μειώθηκαν σημαντικά τα ποσοστά αποτυχίας) αν θέλουν να βρουν ανοιχτή την είσοδο στις υψηλόβαθμες σχολές, καθώς τα παραπάνω μαθήματα, ενώ αποτελούν το κλειδί για την είσοδο σε υψηλόβαθμη σχολή, παράλληλα συγκεντρώνουν τα μεγαλύτερα ποσοστά χαμηλών βαθμολογιών. Ταυτόχρονα, προσοχή θέλει και η Λογοτεχνία καθώς, αν και τα τελευταία χρόνια έχει σχετικά μικρά ποσοστά κάτω από τη βάση, το 2006 σημειώθηκε ρεκόρ αποτυχίας (52,28% κάτω από τη βάση).

 *Στη Θετική Κατεύθυνση στα Μαθηματικά καταγράφεται μια αποτυχία της τάξης του 28-48%. Μάλιστα, το μεγαλύτερο ποσοστό αποτυχίας σημειώθηκε στο μάθημα αυτό πέρσι (47,8%). Στη Βιολογία η αποτυχία στο διάστημα 2001-2003 αφορούσε το 30-45% των υποψηφίων, όμως τα ευκολότερα θέματα τα τελευταία χρόνια κατέβασαν το ποσοστό της αποτυχίας κάτω από το 12-18%. Στη Φυσική, το 2012 καταγράφεται η μεγαλύτερη αποτυχία φτάνοντας το 45,05%, ενώ στη Χημεία το ποσοστό των γραπτών κάτω από τη βάση είναι ανάμεσα στο 16,02% (το 2009) και το 31,29% (το 2003).

 *Στην Τεχνολογική Κατεύθυνση 2 που έχει και τους περισσότερους υποψήφιους, τα Μαθηματικά αποτελούν το μάθημα-νάρκη, καθώς κάθε χρόνο το ποσοστό αποτυχίας κυμαίνεται ανάμεσα στο 60-80% (73,81% το 2012). Αμέσως μετά ακολουθεί η Φυσική, που το 2012 σημείωσε ρεκόρ βαθμολογιών κάτω από τη βάση (78,33%). Μακρά σειρά χαμηλών επιδόσεων έχουμε και στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών (κατά μέσο όρο ένας στους δύο υποψήφιους γράφει κάτω από τη βάση), ενώ καλύτερα είναι τα πράγματα στο μάθημα Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, στο οποίο πέρσι (2013) κάτω από τη βάση έγραψε το 26% των υποψηφίων.

 *Αρχές Οικονομικής Θεωρίας. Στο μάθημα αυτό αναμένεται να εξεταστούν φέτος περίπου 20.000 υποψήφιοι διεκδικώντας μια θέση στα οικονομικά τμήματα του 5ου Επιστημονικού Πεδίου. Πέρσι το 37% των υποψηφίων έγραψε κάτω από τη βάση στο παραπάνω μάθημα, ενώ η μεγαλύτερη αποτυχία (49,92%) παρουσιάστηκε το 2001.

Posted in ΕΠΙΚΑΙΡΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ and tagged .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *