ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2014: Σχόλια για τη ΦΥΣΙΚΗ Κατεύθυνσης.

Τα θέματα Φυσικής κατεύθυνσης της Γ’ Λυκείου, φέτος, ήσαν σωστά διατυπωμένα, χωρίς ασάφειες, απαιτητικά και σε ορισμένα ερωτήματα στις ασκήσεις, παρουσίαζαν ιδιαίτερη δυσκολία.
Τα δύο πρώτα θέματα, κάλυπταν αρκετά μεγάλο φάσμα της θεωρίας, δεν υπήρχαν πρωτοτυπίες ή «παγίδες» και θεωρώ ότι -για κάποιον υποψήφιο που είχε εργαστεί μεθοδικά- οι απαντήσεις μπορούσαν να δοθούν σχετικά εύκολα και σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Τα τρίτο θέμα ήταν συμβολή κυμάτων. Τα τρία πρώτα ερωτήματα ήσαν αναμενόμενα και βατά. Το τέταρτο ερώτημα (7 μονάδες), απαιτούσε ιδιαίτερη προσοχή και σε βάθος κατανόηση της θεωρίας.
Το τέταρτο θέμα ήταν μηχανική στερεού σώματος. Αρκετά εκτεταμένο (5 ερωτήματα), με δυσάρεστες αριθμητικές πράξεις, κάλυπτε σχεδόν όλο το κεφάλαιο του στερεού σώματος. Συγκεκριμένα είχε ισορροπία ράβδου, κίνηση σφαίρας σε κεκλιμένο επίπεδο, Αρχή Διατήρηση Μηχανικής Ενέργειας, κρούση και Αρχή Διατήρηση Στροφορμής. Απαιτούσε αρκετό χρόνο για να λυθεί.
Επισημαίνω επίσης ότι έλειπαν από τα θέματα οι ταλαντώσεις, τα ηλεκτρομαγνητικά κύματα και το φαινόμενο Doppler.
 
Γενικά τα θέματα τα θεωρώ «στοχευμένα» θέματα για Πανελλαδικές Εξετάσεις. Η δυσκολία ήταν κλιμακούμενη και αυτό είναι υπέρ των υποψηφίων που έχουν εργαστεί σωστά. Χρειαζόταν σωστή διαχείριση του χρόνου, σωστή και σε βάθος κατανόηση της θεωρίας και καθαρό μυαλό. Σε κάθε περίπτωση, νομίζω ότι ήσαν καλύτερα από τις δύο τελευταίες χρονιές.
Δημήτριος Τσάλης (Φυσικός)

 

Posted in ¨ΑΝΟΔΟΣ¨: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ and tagged .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *