Έλεγχος του υπ. Παιδείας στις επιδόσεις των μαθητών της Α' Λυκείου

Έλεγχο θα κάνει το υπουργείο Παιδείας στα βαθμολογικά στοιχεία που αφορούν τις επιδόσεις των μαθητών εφέτος στην Α' Λυκείου όπου εφαρμόστηκε για πρώτη φορά ο θεσμός της Τράπεζας Θεμάτων. Οι εκπρόσωποι του υπουργείου ωστόσο επαναλάμβαναν την Τετάρτη σε όλους τους τόνους ότι ο νέος θεσμός είναι πολύ σημαντικός για την εκπαιδευτική διαδικασία και οι όποιες δυσλειτουργίες από την εφαρμογή του αφορούν απλά την πρώτη χρονιά εφαρμογής του.

Πάντως, όπως έγραψε ήδη «Το Βήμα», μεγάλα ποσοστά αποτυχίας καταγράφονται τους μαθητές της Α' Λυκείου εφέτος, όπου σε κάποια μαθήματα τα βαθμολογικά στοιχεία δείχνουν ένα ποσοστό που αγγίζει το 20% με 30% των μαθητών να μην κατόρθωσε να περάσει το μάθημα και θα κληθεί σε νέες επαναληπτικές εξετάσεις τον Σεπτέμβριο.

Όπως δηλώνει ο υφυπουργός Παιδείας κ. Αλ. Δερμεντζόπουλος στο «Βήμα» το υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιό του προς τους διευθυντές των σχολείων της χώρας ζητάει να συγκεντρωθούν τα βαθμολογικά στοιχεία των περυσινών εξετάσεων (2012-13) και των εφετινών (2013-14) ώστε να διαπιστωθεί αν υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις. Αν υπάρξουν, θα αναζητηθούν οι αιτίες αλλά και λύσεις για να αρθούν οι τυχόν αδικίες κατά την εφετινή πρώτη εφαρμογή του νέου θεσμού.

Διορθώθηκε πρόβλημα στον αλγόριθμο των βαθμολογιών

Παράλληλα, η ομάδα υποστήριξης myschool του υπουργείου Παιδείας με έγγραφο που απέστειλε προς τους διευθυντές των λυκείων εντόπισε ένα πρόβλημα στον αλγόριθμο που χρησιμοποιούνταν για την εξαγωγή βαθμολογικών στοιχείων, τον οποίο και διόρθωσε.

Όπως υπενθυμίζει με την εγκύκλιό του το υπουργείο στους διευθυντές των σχολείων:

- Οι σχετικές διατάξεις που ίσχυαν όριζαν ότι στις Φυσικές Επιστήμες, αν ο μαθητής σε ένα από τα κλαδικά μαθήματα (Φυσική, Χημεία, Βιολογία) είχε βαθμό κάτω από τη βάση, τότε παραπεμπόταν στο μάθημα.

- Όπως ορίζεται τώρα όμως, αν σε ένα από τα κλαδικά μαθήματα (Φυσική, Χημεία, Βιολογία) ένας μαθητής έχει βαθμό κάτω από τη βάση, αλλά ο βαθμός του μαθήματος «Φυσικές Επιστήμες» (που προκύπτει από τα τρία κλαδικά μαθήματα) είναι πάνω από τη βάση, τότε ο μαθητής προάγεται.

Πάντως, ο υπουργός Παιδείας κ. Ανδρέας Λοβέρδος, ο οποίος βρίσκεται στη Ρόδο για τη Σύνοδο Πρυτάνεων, σε ερώτηση που δέχτηκε σχετικά με το ζήτημα της Τράπεζας Θεμάτων απάντησε: «Το θέμα μάς προβληματίζει στο υπουργείο. Δεν θα την αλλάξουμε όμως την Τράπεζα Θεμάτων. Βλέπουμε κάποια σχόλια, π.χ. για την άλγεβρα, αλλά μην πιστεύετε αυτές τις στατιστικές. Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής είχε προτείνει να μην εφαρμοστεί ο θεσμός από φέτος γιατί τα θέματα δόθηκαν την τελευταία στιγμή. Το υπουργείο όμως προχώρησε. Να τα προβλήματα όμως τώρα. Εμείς πιστεύουμε στον θεσμό και δεν πρόκειται να τον αλλάξουμε. Είναι καλός θεσμός, ένας δημοκρατικός θεσμός. Δεν θα ακυρώσουμε τον θεσμό σε καμία περίπτωση αλλά θα δούμε ποιες τεχνικές παρεμβάσεις μπορούμε να κάνουμε, αφού όμως βγουν οι βαθμολογίες».

Λοβέρδος για σχολεία και διοικητικούς υπαλλήλους

Η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας θα δείξει μεγαλύτερη φροντίδα στα μικρά σχολεία, στις ακριτικές περιοχές, όπως είπε ο κ. Ανδρέας Λοβέρδος, σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε στην Ρόδο, στο πλαίσιο της επίσκεψής του στο νησί για την 76η Σύνοδο των Πρυτάνεων και Προέδρων ΔΕ των Ελληνικών Πανεπιστημίων. Ο υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε ότι θα επισκεφτεί τα σχολεία στα μικρά νησιά των Δωδεκανήσων.

Για το θέμα των διοικητικών υπαλλήλων και την αξιολόγηση των οργανογραμμάτων των πανεπιστημίων ο υπουργός Παιδείας είπε ότι: «Το πανεπιστήμιο Αιγαίου δεν το αφορά. Θα δείτε ότι η υπόθεση θα πάει πολύ καλά -και με τις 600 θέσεις που προκηρύχθηκαν αλλά και με την αξιολόγηση των διοικητικών αναγκών των πανεπιστημίων η οποία θα γίνει σε λίγες μέρες. Γιατί δεν πήραμε αυτή την απόφαση για να αναβάλουμε το θέμα αλλά αμέσως κάναμε την προκήρυξη και σε μία εβδομάδα θα έχουμε απόφαση. Η προθεσμία για την αξιολόγηση είναι 20 μέρες. Άρα γύρω στις 5 με 10 Αυγούστου θα έχει ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, εν τω μεταξύ δεν απολύεται κανείς και θεωρώ ότι η τελική έκβαση θα είναι μία χαρά. Περιμένω να ολοκληρωθεί η διαδικασία για να ξέρω πού ακριβώς πηγαίνουμε. Κατανοώ την αγωνία, αυτό το έδειξα έμπρακτα από την πρώτη μέρα. Δεν μπορούν να γίνουν απολύσεις με το μάτι ούτε μπορώ να κάνω την αξιολόγηση εγώ με τις υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας. Θα ήταν μία διαβλητή αξιολόγηση».

Για την χρηματοδότηση των εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων ο κ. Λοβέρδος τόνισε ότι: «Έμφαση θα δοθεί στη σύνδεση της έρευνας με την επιχειρηματικότητα. Σε φάση ύφεσης αυτό πρωτεύει. Για τα υπόλοιπα χρήματα από τον προϋπολογισμό, καταλαβαίνετε πού ακριβώς βρισκόμαστε. Σιγά, σιγά γυρίζουμε σελίδα, βγαίνουμε από την κρίση αλλά δεν βγαίνουμε τόσο ώστε να αυξάνουμε τις χρηματοδοτήσεις στις κοινωνικές λειτουργίες της χώρας. Αυτό το ξέρουν οι πρυτάνεις. Κάνουν προσπάθειες με πολύ λίγα χρήματα. Όμως πάντα υπάρχουν μικρές λύσεις και με καλές σχέσεις ανάμεσα στην ηγεσία του Υπουργείου και τους πρυτάνεις, ο διάλογος δείχνει ότι έχουμε περιθώρια να τα πάμε καλά. Εγώ είμαι σίγουρος ότι θα τα πάμε καλά με τα πανεπιστήμια. Γιατί όλοι ξέρουμε ότι δεν υπάρχουν χρήματα και ότι υπερβολές δεν μπορούν να γίνουν και το μόνο που απαιτείται είναι πολλή δουλειά και κατανόηση. Δεν ανησυχώ. Ανησυχώ για την κατάσταση όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης λόγω έλλειψης χρημάτων, γι' αυτό ανησυχώ. Αλλά σιγά εμπεδώνεται ένα κλίμα εμπιστοσύνης».

ΠΗΓΗ: tovima.gr/

Posted in ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ and tagged .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *